מה לעשות בעיר העתיקה? 5 טיפים שאסור לפספס!

מתכננים לבקר בעיר העתיקה בירושלים היום או מחר? קבלו מאיתנו את חמשת ההמלצות המובילות לביקור בעיר העתיקה, מה לעשות בעיר העתיקה? מייד תדעו.

איפה לחנות בעיר העתיקה? ואיפה יש חניות סודיות?

חשוב להכיר, אי אפשר להיכנס לעיר העתיקה עם רכב פרטי לעיר העתיקה והחניונים שנמצאים בעיר העתיקה לא מיועדים למבקרים, אלה רק לתושבי העיר העתיקה או לבעלי אישורים מיוחדים, אז תחסכו לעצמכם את הנסיון להיכנס עם רכב משער יפו לעיר העתיקה. איפה אפשר לחנות? יש כמה חניונים בתשלום, הכי נח זה לחפש את חניון ממילא או חניון קרתא, המחירים מתעדכנים מדי פעם. אפשרות של חנייה בכחול-לבן תוכלו למצוא בהר ציון, יש את חניון הר ציון. אל תתבלבלו עם החניון של מלון הר ציון, זה משהו אחר, חניון הר ציון הוא חניון פחות מוכר ומשרת הרבה את הירושלמים ואת מי שמכיר אותו, יש פה חנייה חופשית בפאנגו/סלופארק וכד’, מתאים מאוד למי שרוצה להגיע לכותל המערבי או לבקר באתרי הר ציון. כשעמוס בעיר העתיקה יהיה לכם קשה למצוא פה מקום אבל אם תגיעו בבוקר יש סיכוי גבוהה שתמצאו חנייה בקלות. הנה קישור לחניון הר ציון בגוגל מפות.
המלצה אחרונה לחנייה סודית ב”כחול לבן” כשאתם הולכים לעיר העתיקה היא החנייה שליד מלון המלך דוד, ברחוב אדמוני. מדובר ברחוב קטן מאוד שברוב המקרים שאני בדקתי (2020) מצאתי שם חנייה ממש בקלות, פשוט חפשו בWAZE רח’ אדמוני, משם לעיר העתיקה זה הליכה של כמה דקות ברגל.

איפה לבקר ומה לעשות בעיר העתיקה?

נכנסים לעיר העתיקה משער יפו, כל מי שמחפש מה לעשות בעיר העתיקה יקבל המלצה “להיכנס משער יפו” ולמה? מכיוון שזה השער הנגיש ביותר לתיירים ומבקרים, גם ההמלצות של החנייה שהבאנו פה במאמר מתייחסות לשער יפו. שער יפו מוביל אל רח’ דוד והשוק המרכזי, משם נח להגיע לכנסיית הקבר, לרובע היהודי

הנה הסבר קצר על שער יפו מתוך סיור קולינרי בעיר העתיקה

YouTube video

ביקור בכנסיית הקבר, אם עוד לא הייתים בכנסיית הקבר בחייכם אתם חייבים לבקר בה, אם הייתם בה אז ברור לכם בטח שהביקור בכנסייה כל כך מורכב ועמוק מבחינת מידע ומה שיש לראות ולעשות כך שאתם חייבים ללכת לשם עוד פעם, הנה קטע וידאו קצר, בו ישי שביט מספר על הכנסייה, מתוך סיור עצמאי בעיר העתיקה בירושלים.

YouTube video

מה לאכול בעיר העתיקה?

יש מצב שהגעתם לעיר העתיקה רק בשביל האוכל המיוחד והאותנטי של ירושלים? אם לא, שתדעו לכם שיש המון אנשים שמגיעים לעיר העתיקה כדי לאכול, לצאת לסיורים קולינאריים ולהכיר את העיר דרך בלוטת הטעם.
בחומוס, כן חומוס הוא אחד המאכלים הכי הכי של העיר העתיקה וכמה מהחומוסיות הטובות בעולם [באמת] נמצאות ממש פה! מי הוא אבו שוקרי המקורי? רוצים לדעת? מסעדת אבו שוקרי או מטעם זיאד נמצאת במורד רחוב החאנקה, הנה קישור לחומוסייה בגוגל מפות. מדובר בחומוסייה קטנה יחסית, הכל פה ממש טעים וטרי, יש פה מנה סודית אחת שרק הירושלמים המקומיים מכירים, קוראים לה “אודסייה” (ירושלמית) אם תבקשו את זה תקבלו מזיאד חיוך גדול.

סיור אל אבו שוקרי המקורי
סיור אל אבו שוקרי המקורי

ומה לקינוח? נמליץ לכם על הכנאפה הכי טובה בירושלים, כנאפה ג’עפר. מדובר בעסק משפחתי ותיק מאוד ובו תמצאו כמעט את כל סוגי הממתקים הערבים, בקלאוות בשמות וטעמים מיוחדים אבל העיקר פה זה הכנאפה. אז אם חיפשתם איפה לאכול כנאפה בעיר העתיקה? הנה התשובה, וכבונוס קטן קבלו סרטון שצילמנו בו רואים את ח’אליל השף מכין את הכנאפה המפורסמת בארץ!

YouTube video

איפה לשתות קפה בעיר העתיקה?

כמובן שאי אפשר לסיים את הסיור בלי קפה ערבי אסלי אורגינאל, כזה שישאיר לכם את הארומה בפה על הפעם הבאה שבה תבקרו בעיר העתיקה. ההמלצה שלנו היא ללכת לשוק הכותנה לקפה של אבו מוסא, שם תשבו באווירת קסם בכניסה להר הבית, בין הנרגילות למאסבחות, לצלילי המואזים ותוכלו ללגום את הקפה הכי טובה בעיר העתיקה, וזה בדוק.

הנה הצצה לקפה של אבו מוסא בשוק הכותנה מתוך הסיור הקולינרי העצמאי

YouTube video

ולסיכום, מה לעשות בעיר העתיקה ירושלים היום?

אז אני מקווה שקיבלתם פה את הטיפים המנצחים ועכשיו אתם כבר יודעים מה לעשות בעיר העתיקה, ההמלצה שלנו בכל מקרה היא ללכת עם מדריך עצמאי, תוכלו למצוא את כל הסיורים העצמאיים בירושלים פה באתר, יש מגוון רחב ובמיוחד בעיר העתיקה. מידע נוסך על סיורים בירושלים תוכלו למצוא גם באתר בעמוד הזה, שיהיה לכם אחלה טיול בעיר העתיקה