סיורים בירושלים, מידע, המלצות וחדשות

כל מה שרציתם לדעת על סיורים בירושלים נמצא במאמר הזה. איפה מסיירים בירושלים? מה הז’אנרים המקובלים בין הסיורים בירושלים? מי מארגן סיורים בירושלים? ואיפה כדאי לטייל בירושלים למי שכבר ביקר בעיר כמה פעמים.

סיורים בירושלים בדגש קולינרי

אם בעבר אנשים היו עולים לסיור בירושלים כדי לבקר במוזיאון או להתחבר להסטוריה של העיר, בשנים האחרונות יש ז’אנר חדש שמניע המוני מטיילים בכל העולם, וזה ז’רנר הסיורים הקילינארים. בירושלים, שלא כמו כל עיר רגילה יש יותר ממע”ר (מרכז עסקים ראשי) אחד. כן אם תשאלו ירושלמי איפה זה מרכז העיר אז לא כולם יכוונו אתכם לאותו המקום. יש את המכרז של העיר החדשה, המערבית בו מככב שוק מחנה יהודה כאחד מעשרת השווקים הטובים והמעניינים בעולם ומושך אליו בכל שנה אלפי תיירים ומבקרים שרוצים להנות מחוויה קולינארית אוטנתית. סיור בשוק מחנה יהודה נחשב לאחת האטרקציות המובילות בעיר ובד”כ אין תייר או מבקר שמפספס את הביקור בשוק.

הנה טעימה קטנה ממה שתוכלו לקבל בסיור בשוק מחנה יהודה

YouTube video

מרכז העסקים של העיר המזרחית נמצא באזור רח’ סלאח-אדין ובעיר העתיקה, לכאן מגיעים בלוגרים ואנשי קולינריה מכל העולם כדי לטעום את הטעם המקומי, החומוס האורגינאל שמדורג במקום הראשון בעולם! השווקים האוטנתים בהם יושבות הפלאחיות ומוכרות את מה שהביאו מהכפר והמוסדות הירושלמים הוותיקים בהם תוכלו למצוא את הכנאפה הכי טובה בעיר, החומוס המשובח והקפה השחור האורגינאל. ישראלים רבים עולים לירושלים במיוחד כדי לצאת לסיור קולינארי בעיר העתיקה ובמזרח העיר.

קבלו טעימה קטנה מתוך סיור קולינארי בעיר העתיקה בירושלים

YouTube video

מרכז העסקים הנוסף של ירושלים נמצא באזור השכונות החרדיות, סביב מאה שערים, רחוב גאולה (מלכי ישראל), לפה נוהרים סיורים בירושלים רבים בעקבות המאפיות המיוחדות שאופות לכבוד שבת, האוכל היהודי, הקיגל והקוגל ועוד.. בד”כ סיור בשכונות החרדיות בירושלים ילווה בביקור באחת המאפיות וגם יכיר לכם את האופי של הקהילה החרדית בעיר.

הנה טעימה מסיור בירושלים בשכונות החרדיות

YouTube video

סיורים בירושלים – מכירים שכונות בעיר

מי שכבר הכיר את הקלאסיקות של ירושלים, יודע שהקסם של העיר נמצא גם בשכונות היפות של ירושלים, סיורים בירושלים קיימים בכל הזכונות ההסטוריות בעיר וגם בשכונות חדשות! למשל שכונת המושבה הגרמנית בירושלים היא אחד האתרים המטויילים בעיר, גם הקרבה למתחם התחנה מאפשר גישה נוחה מאוד וגם העובדה שרח’ עמק רפאים, הרחוב הראשי של המושבה הגרמנית הוא אחד מהרחובות התוססים והיפים בעיר. סיור במושבה הגרמנית הוא אפשרות אחת, כך גם שכונת טלביה הצמודה מהווה יעד לסיורים בירושלים, שם תמצאו שכונת וילות של עשירי ירושלים מתקופת המנדט ובסיור בשכונת טלביה תשמעו על האנשים המפורסמים שגרו בשכונה, הסגנון האדריכלי של הבתים ותסתובבו בשכונה קסומה שמשאירה רושם רב על המטיילים בה.

הנה טעימה מתוך סיור במושבה הגרמנית בירושלים

YouTube video

סיורים בירושלים – העיר העתיקה

העיר העתיקה היא הבסיס שעליו הכל בנוי. כמעט כל אדם בעולם שמע על ירושלים, והתמונה שיש לו בראש זו התמונה של העיר העתיקה בירושלים. כבר הזכרנו את הסיור הקולינארי בעיר העתיקה, ומעבר לכך יש סיורים רבים בירושלים העתיקה בעקבות שלוש הדתות, סיורים בעקבות חצרות בעיר העתיקה, סיורים בעקבות נושאים ספציפים כמו כבעים, עדות נוצריות וכמובן סיור באתר הכי חשוב אולי בעולם כולו, סיור בהר הבית. להר הבית צריך להגיע בשעות ספציפיות כי מדובר באתר הקדוש בעולם ואחד המורכבים בעולם. הסיור בהר הבית בטוח מאוד, זה אחד האתרים הכי מאובטחים בעולם.

הנה טעימה קטנה מתוך סיור בהר הבית שבעיר העתיקה

YouTube video

סיורים בירושלים בדגש חוויתי

ויש גם את מי שפשוט רוצה להגיע לסיור בירושלים בשביל הכיף! בירושלים אין סתאם סיור, הכל תמיד יהיה טבול בתוכן וקדושה, ועם זאת יש את הז’אנר החוויתי. למשל סיורים קלילים כמו סיור בעקבות היציאה מהחומות שעובר בנופים היפים בעיר, סיור חנוכיות בירושלים הוא גם אחת החוויות הכי שוות בחנוכה, כמות החנוכיות שתראו בסיור היא עצומה וייחודית לירושלים. מעבר לסיורים הרגילים יש גם משחקי חפש את המטמון, פה מדובר בסיור מודרך עם הרבה חידות ואינטראקטיביות עמוקה יותר, אלמנט של תחרות, משימות מדליקות ודרך החוויה גם לומדים, מכירים ונהנים מהמקומות היפים בעיר. משחק חפש את המטמון בירושלים הוא אחד הסיורים המבוקשים ביותר למשפחות ולמקומות עבודה שמחפשים ימי גיבוש

הנה טעימה מתוך משחק חפש את המטמון בירושלים עם הנייד

YouTube video

מי מארגן סיורים בירושלים?

כמעט כל חברת תיירות מגיעה לירושלים, עם זאת יש בירושלים כמה חברות שממש מתמחוב בהדרכת סיורים בירושלים. עריית ירושלים מציעה סיורים ללא תשלום לקהל הרחב, אלה מתפרסמים בד”כ באתר iTravelJerusalem סיורים לקהל הרחב יש ביד בן צבי, אחד המוסדות הוותיקים במארגנים סיורים בירושלים וגם חברות פרטיות כמו BeeTravel או אגדת עין כרם מציעות מגוון רחב של סיורים בירושלים לקהל הרחב ולמקומות עבודה.

סיורים בירושלים עם הטלפון הנייד

כן, זה אנחנו 🙂 באתר שלנו פה תוכלו למצוא עשרות סיורים עצמאיים עם הטלפון הנייד, תוכלו לרכוש ולצאת לדרך ממש עכשיו. רוצים להבין מה זה סיור עצמאי? הנה סרטון קצר.

YouTube video