המלצה לסיור סליחות בירושלים

סיור סליחות הוא אחד הסיורים הפופולארים ביותר בתקופה שלקראת יום כיפור וחגי תשרי, סיור סליחות משלב בתוכו לא רק הסטוריה וידע, אלה גם הרבה מאוד רגש ואמונה

מה זה סיור סליחות?

אז מה זה בדיוק סיור סליחות ולמה צריך את זה? בכל שנה בין א’ בחודש אלול ועד יום כיפור, מגיעים המוני עולי רגל, מתפללים כדי לאמר את הסליחות בכותל המערבי, הם לא יוצאים לסיור מודרך, אלה פשוט הולכים לכותל להתפלל. בסיור סליחות מודרך בעצם מובילים את המשתתפים בצורה עדינה ל תוך החוויה העמוקה והמשמעויות של הסליחות, לא רק “בדוח לכותל” אלה בדרך אחרת, דרך שבה פותחים את הלב בתצפיות עוצרות נשימה, נושמים את האוויר הקריר של הסתיו בירושלמי, מוקסמים מסמטאות קטנות ולא מוכרות ובין לבין, שומעים על כל מה שקשור לחגי תשרי, מנהגי הסליחות, מקורות המנהג, ההבלים בים העדות השונות באמירת הסליחות, סיפורים מעוררי השראה והכי חשוב, סיורי סליחות הם לא סיורי “החזרה בתשובה” ועם זאת פותחים חלון לתוך עולמות הרוח של חשבון הנפש האישי של כל אחד מאיתנו. הסיורים בד”כ עוברים באזור הרובע היהודי ומסתיימים בכותל המערבי סביב חצות, אז מתחילים לאמר את הסליחות.

YouTube video

מתי התחילו סיורי הסליחות בירושלים?

סיורי הסליחות בירושלים התחילו לפני כ15 שנה ובכלל לא בעיר העתיקה, אלה בשכונת נחלאות. התחלת הסיור הייתה לפנות בוקר בשעה 02:00, אז היינו מסתובבים בשכונה, שומעים את ההסברים ולקראת 4:00 היינו רואים את הגבאי של בית הכנסת עובר בשכונה וצועק “סליחות, קומו לעבודת הבורא” ואחרי זה עוברים בין בתי הכנסת הקטנים והמרשימים של נחלאות. באותם בתי כנסת מתפללים עד היום המשפחות של יוצאי העיר העתיקה, עדות שונות, נוסחים שונים וכולם משמרים את מה שהיה אז, לפני קום המדינה בעיר העתיקה. היום אי אפשר לצאת לסיור סליחות בנחלאות בשעות הקטנות של הלילה מכיוון שיש חוק עזר עירוני שמגביל את ההתקהלות בשכונה אחרי השעה 23:00 ובצדק, הקבוצות הרבות של סיורי הסליחות המודרכים הרסו לתושבים את הלילה, ולכן סיורי הסליחות חזרו אל המקור, בעיר העתיקה.

על מה מדברים בסיור סליחות?

בסיור סליחות מדברים על כל מנהגי חגי תשרי ושוסרים את הסיפורים על הדמויות הירושלמיות שיש בהן עניין שקשור לתכני הסליחות, הנה פה בסרטון תוכלו לשמוע את אריאל בן גיגי מדריך סיור סליחות עצמאי בתצפית על גיא בן הינום בירושלים.
צפו בתחנה לדוגמה מתוך הסיור סליחות בירושלים: תצפית על גיא בן הינום

YouTube video

מה זה סיור סליחות עצמאי?

סיור סליחות מודרך ומושקע עם כל התכנים והמסלול המלא, רק במקום לפגוש את המדריך פיזי, אתם תצאו עם הטלפון הנייד שלכם, ותוכלו להנות מהסיור בזמן ובקצב שלכם, באינטימיות ובקבוצה שתבחרו, זוגות, משפחות וכ’…

הנה עמוד ההרשמה: סיור סליחות בירושלים

ארגון סיור סליחות לקבוצה בתקציב נמוך

אם רציתם לארגן סיור סליחות בתקציב נמוך, סיור סליחות עצמאי יכול להיות פתרון מעולה עבורכם! למשל, בקבוצה של 20 איש תוכלו לרכוש 5 הרשאות ולצאת לסיור סליחות מודרך בפחות מ500 שח כולל מע”מ לכל הקבוצה! אם תרצו לארגן סיור פרטי מודרך ע”י מורה דרך מומחה בירושלים זה יעלה לכם בערך פי4!
מתאים למקומות עבודה, טיול משפחתי, גיבוש צוות וכד.