סיורים לקהל הרחב

סיורים פתוחים לקהל הרחב

סיורים מודרכים לקהל הרחב, או סיורים פתוחים שאשר להרשם אליהם הם סיורים פופולארים מאוד, זו אחת הדרכים הכי נחמדות להכיר אזור מסויים בארץ, להתעמק בנושא ספציפי או פשוט להגיע לחוויה אותנטית מקומות עם מדריך מקומי שיעשה לכם את היום. בפוסט הבא אני אנסה לסקור עבורכם את האפשרויות המומלצות הקיימות היום בשוק לסיורים פתוחים בחינם ובתשלום.

  • סיורים עם יד בן צבי

אחד המוסדות הוותיקים והמוכרים שעורכים סיורים בירושלים פתוחים לקהל הרחב זה יד בן צבי, דורות של מדריכי טיולים ירושלמים גדלו, יד בן צבי הוא גם מכון מחקר ולימוד של ארץ ישראל ופה תוכלו למצוא גם קורסים לקהל הרחב וקורסים להכשרת מדריכים, בשנים האחרונות יד בן צבי גם מרכז קורסי מורי דרך של משרד התיירות. הסיורים בד”כ הם סיורי עומק נושאיים, למשל סיורים בעקבות תקופות הסטוריות, תופעות תרבותיות וכד’.
בקישור הבא תוכלו לראות את כל הסיורים הפתוחים של יד בן צבי

  • סיורים בבאר שבע – I Love Bash

I love Bash היא חברה צעירה ודינמית שהקימה נעמה ספיר ומתמקדת בעיר באר שבע, הסיורים שלהם מתמקדים בהתחדשות עירונית, סיורי טעימות בשוק של באר שבע ועוד, יש להם עמוד פייסבוק מושקע ושם תוכלו להתעדכן בכל הסיורים שלהם, אם אתם מתכננים לרדת דרומה, אני ממליץ לכם בחום!
בקישור הבא תוכלו לראות את כל הסיורים של I love Bash בבאר שבע.

  • תגליות – סיורים בדגש ארכיאולוגי

תגליות היא עמותה שכל מטרתה היא לקרב את הקהל הרחב לעולם הארכיאולוגיה, והם מציעים סיורים בדגש ארכיאולוגי, הסיורים מודרכים ע”י מדריכים מומחים בתחומם, ארכיאולוגים, חוקרים ודמויות מובילות אחרות, את העמותה הקים ד”ר אלון שביט.
בקישור הבא תוכלו לראות את הסיורים הארכיאולוגיים של תגליות

  • סיורים עם מכון אבשלום

מכון אבשלום הוא אחר המוסדות הכי ותיקים בארץ בתחום לימודי ארץ ישראל, שם תוכלו להירשם לסדרות של סיורים וקורסים בנושאים מגוונים כמו היסטוריה, טבע, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה ועוד. מאוד מתאים למטיילים מבוגרים, פנסיונרים ואזרחים ותיקים.
בקישור הבא תוכלו להתרשם מהסיורים של מכון אבשלום

  • סיורים עם בית שמואל (כבר לא פעיל)

למאת שבית שמואל כבר לא מארגנים סיורים, מכיוון שלעמוד הזה מגיעים אנשים שאוהבים הסטוריה ונוסטאלגיה, אני כן מזכיר את הסיורים של בית שמואל, עד לא מזמן הייתה קיימת בבית שמואל – מרכז שמשון השייך לאיגוד העולמי של היהדות הרפורמית מחלקת סיורים לתפארת שהייתה מאופיינת בסיורים מחוץ לקופסה, רעיונות מדליקים ויצירתיים, ופה במחלקה נולדו המון סיורים פופולארים שהיום הפכו לנחלת הכלל. דרך הסיורים רצו קברניטי האיגוד הרפורמי לחשוף את הקהל הישראלי ליהדות הרפורמית. לצערי הרב המחלקה נסגרה לפני כמה שנים וכולנו, אוהבי הטיולים הפסדנו נכס אמיתי.

  • סיורים בירושלים עם מגדל דוד

מגדל דוד הוא מוזיאון מדהים שבו ניתן ללמוד על כל ההסטוריה של ירושלים, המיקום נותן להם ייתרון אדיר ובשנים האחרונות יש להם מחלקת תרבות מעולה שיוזמת כל הזמן אירועי תרבות מיוחדים בירושלים, במקביל מארגנים סיורים פתוחים לקהל הרחב שכל אחד יכול להצטרף, בעיקר בירושלים. הסיורים שלהם מתעסקים במגוון נושאים ועולמות, מהסטוריה, תרבות, דתות, פסטיבל האופנה, סיורים עם מומחים ועוד.  אני ממליץ לכם בחום לבדוק איזה סיורים יש בזמן הביקור שלכם בירושלים.
לצפייה בסיורים של מגדל דוד לחצו כאן.

  • סיורים עם אסכולות – האוניברסיטה הפתוחה

אסכולות הוא מוסד שקשור לאוניברסיטה הפתוחה ובו תוכלו למצוא בעיקר קורסים המכילים סיורים והרצאות
לרשימת הקורסים של אסכולות לחצו כאן

  • פאנזינג סיורים ופעילויות – Funzing

פאנזינג זו פלטפורמה שמאפשרת לספקים קטנים כמו מדריכי סיורים, מרצים, אמנים וכד’ לפרסם פעילויות וסיורים פתוחים לקהל הרחב ולשחרר את המדריכים מכל מה שקשור ל”בילינג” והחשבונות, ובעבור זה הם מקבלים עמלה מהרכישה. זה אומר בעצם שבפנזינג ניתן למצוא הרבה סורים של סיורים ופעילויות ולא רק נושאים או אופי ספציפי. מדריכי טיולים עצמאיים רבים מפרסמים שם את הסיורים שלהם בכל הארץ ואפשר לראות את הדירוגים של המטיילים ולפי זה להחליט אם לתת אמון ולהצטרף לסיור מסויים. ללא ספק פאנזיג – Funzing  נכנסה לשוק והשפיע מאוד על כל מה שקשור בסיורים לקהל הרחב, אחד השינויים המרעננים יותר שקרו פה בשנים האחרונות.
לכל הסיורים של פנזינג כנסו לפה

  • סיורי אברהם טורס

אברהם הוסטל זו רשת ההוסטלים הכי מגניבה שיש, עד הקורונה היא הייתה מוכרת בעיקר למטיילים עצמאיים מהעולם, וממשבר הקורונה יותר ויותר ישראלים מגלים את המקום המיוחד הזה, יש לשם כמה הוסטלים, בירושלים, בתל אביב, בנצרת ובאילת, ובכל אחד מהמקומות האילה הפ גם מפעילים סיורים פתוחים לקהל הרחב, עד הקורונה זה היה באנגליץ, עכשיו תוכלו  להנות מהסיורים של אברהם טורס גם בעברית.
לחצו כאן לכי לראות את הסיורים של אברהם טורס

  • סיורי יאללה באסטה

יאללה באסטה היא חברה שמתמחה בעיקר בסיורים קולינאריים בשווקים, מציעה לקהל הלקוחות שמחפשים סיורים פתוחים לקהל הרחב סיורי שווקים בשוק מחנה יהודה, ואדי ניסנס, שוק לוינסקי ועוד.
לחצו כאן לכי לראות את הסיורים של יאללה באסטה

  • רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים מאפשרת סיורים פתוחים לקהל הרחב ברחבי הארץ, סיורים ללא תשלום, סיורים בחינם שממומנים ע”י משרד התיירות, לא תמיד ניתן למצוא מקום מכיוון שמדובר על סירים ללא תשלום אבל שווה לבדוק.
לרשימת הסיורים פתוחים של רשות הטבע והכנים

  • סיורי בתים מבפנים

בתים מבפנים זה פרוייקט מדהים שמאפשר הצצה למבנים ציבוריים ופרטיים שישי בהם עניין מיוחד, בכל שנה יש פסטיבל בתים מבפנים שהעיקר קורה בירושלים ובתל אביב, במסגרת הפסטיבל מוצעים המון סיורים מודרכים פתוחים ובד”כ ללא תשלום שמועברים ע”י גורמים שונים, לא רק ע”י מורי דרך, למשל אדריכלים, אמנים, תצושבים, פעילים חברתיים וכד’.

לרשימת הסיורים של בתים מבפנים בתל אביב

לרשימת הסיורים בירושלים – בתים מבפנים

  • Go סיורים עצמאיים וירטואליים

Go זו הפלטפורמה שלנו, חברת BeeTravel והיא מציעה מגוון רחב של סיורים עצמאיים בכל הארץ, ההבדל המרכזי בין הסיורים העצמאיים לסיורים פתוחים לקהל הרחב הוא שלסיור העצמאי אין זמן קבוע, כלור ניתן לצאת לסיור מתי שאתם רוצים, לא צריך להיות במסגרת של קבוצה, אפשר לטייל עם מי שאתם בוחרים, ואת המדריך אתם תפגשו בכל תחנה רק דרך הטלפון הנייד שלכם. זו דרך חדשנית שמתאימה בעיקר למי ש”זורם עם הטכנולוגיה” ורוצה לקבל את אותם הערכים של הסיורים המודרכים רק בתנאים קצת אחרים. הסיורים מתאימים גם לימי הקורונה.
לכל הסיורים העצמאיים של GO לחצו כאן

אני מקווה שעשיתי לכם קצת סדר באפשרויות ועכשיו יהיה לכם נח יותר למצוא את הסיור שחיפשתם, בזמן שחיפשתם ובמקום שרציתם. אם תרצו להבין יותר לעומק מה זה סיור בהדרכה עצמית, תוכלו למצוא במאמר הבא: סיור בהדרכה עצמית
דורון יושע