סיור בירושלים בשבת

סיורים בירושלים בשבת, מה אפשר לעשות? איפה מומלץ לטייל בירושלים שבת? זמן איכות זוגי או עם המשפחה

יום שבת בירושלים הוא לא יום רגיל, ירושלים כעיר קדושה מאוד מושפעת מהמועדים של הדתות השונות, חלק מהמקומות פתוחים כרגיל וחלק אחר סגור לחלוטין. כך תבינו בדיור כיצד לקיים סיור איכותי בירושלים בשבת בלי לחשוש.

  • שבת בירושלים

האמת היא, שיום שבת מתחיל בירושלים כבר ביום חמישי, מי שיגיע לסיור בשוק מחנה יהודה ביום חמישי יוכל ממש לראות את חווית ההכנות לשבת. הרבה סחורה מגיעה, אופי המבקרים קצת משתנה ובבתים מתחילים כבר לבלש לקראת יום שבת. ואז, ביום שישי אחרי הצהריים מתחילה להיכנס השבת בפועל לירושלים, בשכונות מסויימות מעמידים מחסומים (רק בשכונות החרדיות), כולם מורידים הילוך, גם בעיר העתיקה חווית השבת מורגשת ממש, באזור הרובע היהודי מתכוננים לשבת אבל אפשר להסתובב חופשי ובכנסיות השונות ברובע הנוצרי עורכים תפילות ומיסות מיוחדות לכבוד שבת.

  • מקומות שאפשר לסייר בשבת בירושלים?

כשבאים לסיור בירושלים בשבת, מומלץ לדעת מה פתוח ומה סגור. בגדול, העיר העתיקה תוססת ביום שבת, למעט הרובע היהודי שהעסקים בו סגורים ויש אווירת שבת נעימה, שאר העיר העתיקה ממש חיה. השווקים בשיאם, סיורים קולינארים בעיר העתיקה יוצאים כרגיל, הכנסיות והמנזרים פתוחים למבקרים.
מחוץ לעיר העתיקה, בחלק המערבי של העיר יש שכונות שבהן יש אופי דתי יותר ויש שכונות שאין בעייה להסתובב בהן בשבת גם כחילוני עם טלפון ביד. למשל, אפשר לצאת לסיור בשכונת טלביה ולהנות מקסם אמיתי של אדריכלות וסיפורים, חוויה איכותית ומדוייקת, ולנצל את העובדה שהאזור שקט בגלל השבת, הנה הצצה קטנה לסיור של ד”ר אלדד ברין בטלביה, חוויה איכותית ומושלמת לשבת.

YouTube video

אזור נוסף בירושלים שמאוד פופולארי לטייל בו בשבת זה הכפר עין כרם. סיור בעין כרם הוא מושלם ליום שבת, מה גם שרוב המסעדות והעסקים שם פתוחים, הכנסיות פתוחות וכל שיטוט בסמטאות הכפר הוא קסם אמיתי!

  • מה פתוח בשבת בירושלים?

מבחינת אזורי בילוי, מסעדות ועסקים, אפשר לאמר שאחרי סיור בירושלים בשבת יכול להיות לכם קשה למצוא מסעדה איכותית פתוחה בכל מקום בעיר, בטח שלא בשכונות החרדיות בירושלים.
מתחם התחנה תמיד פתוח, לשם יגיעו הרבה ירושלמים ותיירים לחוות את השבת בצורה אחרת, יש הרבה מסעדות פתוחות וגם פעילויות יזומות של המתחם. עין כרם, כבר כתבנו, אפשר למצוא שם הרבה מסעדות איכותיות פתוחות. העיר העתיקה גם פתוחה, בדגש על הרובע הנוצרי, למשל חומוסיות כמו חומוס אבו שוקרי פתוח בשבת וסגור ביום ראשון. אוהבים לאכול? הנה הצצה לחוויה קולינארית איכותית בעיר העתיקה

YouTube video

  • סיור בירושלים בשבת – חוויות עם הילדים

לילדים יש צרכים שונים ממבוגרים, עם ילדים קטנים לא מומלץ ללכת לסיור עומק בטלביה למשל, אז מה כן?

יש המון סיורים איכותיים מותאמים למשפחות בירושלים, למשל יש כמה משחקי חפש את המטמון שאפשר לעשות, זה בעצם סיורים עם חידות ותחרות על נקודות, ללא ספק זמן איכות משפחתי יוצא דופן, או סיורים קלאסיים כמו סיור היציאה מהחומות בירושלים.
אם תרצו לצאת לסיור איכותי עם הילדים בעיר העתיקה ביום שבת, יש אפשרות לצאת לסיור עם שחקן בעיר העתיקה, כלומר חוויה של סיור מומחז, במקום לקבל מדריך תקבלו דמויות מצחיקות שיספרו את החוויה, זה מאוד מתאים למשפחות!

הנה דוגמה למשחק חוויתי של חפש את המטמון במוסררה, תכירו את מוריס

YouTube video