דלגו בין התחנות

תצפית על מנזר סנט ג’ורג’ – מדבר יהודה וים המלח

מנזר סנט ג'ורג
נתנאל שלזינגר

רק עשר דקות נסיעה מהכביש הראשי ואנחנו נוחתים בעולם אחר. עולם שקט ורגוע בלי טלפונים ובלי גירויים. עולם מדברי של נזירים. מוזמנים להצטרף אלינו לתצפית קסומה על מנזר תלוי. מנזר סנט ג’ורג’.

שימו לב

בנוסף לוידאו האזינו לעוד הרחבות מעניינות פה למטה

תולדות הנזירות על רגל אחת

אנחנו בני המין האנושי, אוהבים להנות מהחיים. לצחוק, לשמוח ולהנות מכל מה שהגוף שלנו אוהב לעשות. דתות שונות (ביניהן היהדות והנצרות) מאפשרות למאמינים שלהן להנות מכל מה שהעולם שלנו מציע ומגבילות אותם רק קצת. אבל, בדתות האלו יש גם אפשרות הפתוחה למעוניינים, הן מאפשרות למי שרוצה ומסוגל, להפוך להיות נזיר. לפרוש (לתקופה או לעולם) מתענוגות העולם הזה, לחיות בצמצום ולצרוך פחות מכל הפיתויים שמסביב.

ביהדות למשל, מדובר על מספר איסורים לא גדול, אותם יכול הנזיר לאסור על עצמו, למשך זמן של 30 יום (אפשר לנדור נזירות גם לתקופות ארוכות יותר, אבל זה פחות מומלץ). בנצרות לעומת זאת, מטרת הנזירות היא ההתנתקות מהעולם הזה, דבר שאפשר להגיע אליו על ידי התבודדות, במדבר למשל. בתחילת המאה הרביעית כאשר הנצרות הפכה לדת הרשמית של האימפריה הרומית, התחילה גם הנזירות לפרוח, כאן במדבר יהודה.

בהתחלה התבודדו הנזירים לגמרי: כל נזיר היה חי לבד, בעצמו. אחר כך התאגדו הנזירים בלאורות: במשך השבוע היו חיים לבדם (במערה לדוגמה) ובסופי השבוע היו נפגשים לתפילה מרכזית, החלפת חומרי גלם וסעודה משותפת.

דרך חיים נוספת היא הקוינוביון, מיץ קיבוץ נזירים מדברי מסודר יותר בו חיים הנזירים יחד לתקופה.

קרבתו של מדבר יהודה לירושלים, הפכה אותו למרכז עולמי לנזירים ומנזרים. במרחק של כמה עשרות ק”מ מאיתנו פזורים מנזרים עתיקים וחשובים כמו מנזר מר סבא של הנזיר “סבאס” או מנזר סנט ג’ורג’ בו כבר הייתם.

לסיור המלא
הצטרפו עכשיו לנתנאל לטיול רכוב בים המלח וצפון מדבר יהודה, הסיור שלנו יתמקד בחלקו המזרחי והמעניין ביותר של הכביש, צפון מדבר יהודה וים המלח. בטיול הזה אתם תגיעו למקומות מוכרים ופחות מוכרים ותשמעו את הסיפורים המרתקים ביותר מגוף ראשון! הסיור הוא סיור עצמאי, כלומר אתם עם הטלפון הניד שלכם, וברכבים שלכם.

תצפית על מנזר סנט ג’ורג’ – מדבר יהודה וים המלח

ממשיכים בנסיעה מזרחה לכיוון ים המלח, עד שמגיעים לפנייה שמאלה למצפה יריחו פונים שמאלה בצומת ובמקום להיכנס לישוב פונים מיד שוב שמאלה. ממשיכים עם הכביש עד לצומת T בה פונים ימינה (מזרחה) נוסעים בכביש המפותל ונהנים מהנוף עד שמגיעים לחנייה גדולה שלשמאלה שער לכיוון הנחל והמנזר. (כעשר דקות נסיעה על הכביש הצדדי עד לשער המנזר) הבדואים שתפגשו כאן מנסים להתפרנס ורוצים להישאר כאן כך שאין מה לחשוש. כמובן שלא חובה לקנות מהם גם אם הם ממש מבקשים. בWAZE חפשו: St. George Monastery ואדי אל קלט
׳
Wellcom
איזה כיף להתחיל בחוויה, מומלץ לעבור על ההנחיות הבאות כדי שהכל יזרום לכם בכיף.

> לחצו על החץ הצהוב שמאלה >

הנחיות שימוש בממשק
לדלג בין תחנות
לחיצה על התפריט מצד ימין למעלה תפתח את רשימת התחנות ותוכלו לדלג.
לנווט בקלות
לחיצה על כפתור המפה למטה תפתח הוראות הגעה מפורטות לתחנה ומפה
הסבר שימוש בממשק
לקבל את כל המידע
לחיצה על הסרטון תפעיל אותו, ברוב התחנות יש הרחבות מרתקות, לחצו על הכותרות כדי לקרוא ולהאזין
יוצאים לדרך
אתם יכולים להתחיל בחוויה כבר עכשיו, הפעילות פתוחה ל-14 יום ללא הגבלה ואנחנו ממליצים לכם לשחק קצת עם הממשק ולהתרגל. אל תשכחו, ניתן להיות מחוברים במקביל רק עם מכשיר אחד. שיהיה לכם כיף :-)