איך לעשות חפש את המטמון

חפש את המטמון הוא משחק פופולארי שבו צריכים להגיע בסופו של דבר את המטמון המוחבא. בשנים האחרונות המושג “חפש את המטמון” קיבל משמעויות נוספות והיום כשאומרים חפש את המטמון מתכוונים הרבה פעמים למשחק עם משימות, שאלות, חידות, פעילות צוות וגיבוש, ולא בהכרח משחק בו צריכים למצוא מטמון.

חפש את המטמון באפליקציה

אז כמו כל דבר, הטכנולוגיה חוללה שינויים גדולים גם בעולמות משחקי חפש את המטמון, והיום יש ברחבי העולם כמה אפליקציות ייחודיות שניתן דרכם לקיים משחקי משימות ומשחקי חפש את המטמון בירושלים, בתל אביב ובערים נוספות בעולם. גם אנחנו (gobeetravel) פיתחנו כמה משחקי חפש את המטמון על גבי הממשק שלנו, הנה משחק חפש את המטמון בירושלים שמתאים לקבוצות ובודדים. במשחק הזה תצאו לטייל באתרים מוכרים בירושלים ובדרך יקפצו לכם חידות, משימות ושאלות על המסלול, תקבלו הסברים בסרטונים והכל באווירה תחרותית, המטמון לא נמצא באמת ואת המנצחים קובעים לפי מי שהצליח לענות על יותר שאלות נכונות וכך קיבל יותר נקודות. הנה סרטון קצר שיעשה לכם קצת סדר:

YouTube video

חפש את המטמון עם דפי משימות

למי שמפחד מהטכנולוגיה, קיימת גם אפשרות של משחקי חפש את המטמון עם דפי משימות, במשחק הזה בד”כ תקבלו מפה מודפסת, עמודי תוכן ושאלות כתובות. הייתרון פה זה שלא צריך מכשיר טלפון נייד או טאבלט, אפשר להתנתק מהטכנולוגיה לגמרי! החסרון הוא שבסוף המשחק מישהו יצטרך לבדוק לכם פיזית את הנקודות והחוויה שלכם תהיה פחות עשירה מהבחינה הטכנולוגית, שלחיחת תמונות, שימוש במידע ברשת וכד’.

חפש את המטמון משפחתי

חפש את המטמון זו דרך מעולה לגיבוש משפחתי, חפש את המטמון ביום הולדת או כל אירוע משפחתי אחר, תוכלו לגייס את הילדים לצאת לטיול ערכי, דרך המשחק אפשר ללמוד המון על ההסטוריה, להגיר מקומות חדשים ולגעת בערכים רבים שהעיסוק בהם יכול להשמע קצת תפל אם לא מנגישים אותם בצורה משחקית וחוויתית. הילדים של היום שולטים במכשירי הסמארט-פונים, יודעים כיצד לנווט איתם ולהגיע למידע. הנה רעיון למשחק חפש את המטמון משפחתי ברחוב יפו בירושלים. וכמובן שחייבים לדאוג גם לארוחות, את המשחק הזה מסיימים בשוק מחנה-יהודה. הנה הסבר בסרטון:

YouTube video

חפש את המטמון למבוגרים

המבוגרים של היום גם היו ילדים פעם, ובכלל הדור שהיום כבר נחשב למבוגר הוא אותו הדור שמרד במסגרות החינוך הרגילות וחיפש דרכים אלטרנטיביות לצרוך תוכן. מקומות עבודה, קבוצות של חברים וזוגות הרבה פעמים יעדיפו לצאת למשחק משימות בסגנון “חפש את המטמון” במקום לצאת לסיור לימודי. זוגות יעדיפו את הפרטיות שלהם, החוויה האוטנטית מקבלת משקל גדול יותר ולכן חפש את המטמון באפליקציה, או על ממשק מותאם מהסמארט פון הופך להיות מאוד פופולארי. שווה לכם לנסות.
אם תחפשו בויקיפדיה, תוכלו לראות שהמשחק חפש את המטמון לילדים, כלומר בהגדרתו מיועד לילדים.

ארגון חפש את המטמון בתקציב נמוך לקבוצה

משחק משימות עצמאי יכול להיות פתרון מעולה לקבוצות שאין להם תקציב גדול, כך תוכלו באופן עצמאי לרכוש את הפעילות, למשל ב5 הרשאות, ולהגיע למשחק 5 צותים שמתחרים אחד בשני! כל זה יעלה לכם בין 99-129 שח X 5 הרשאות, וזה כולל מע”מ!
בהשבאה, אם תארגנו יום גיבוש עם משחק משימות לקבוצה באופן שהוא לא עצמאי, כלומר חברת הפקה שמארגנת את זה, המחיר יהיה הרבה יותר יקר, בערך פי 5-6. אז אם אתם מארגנים פעילות בתקציב נמוך, זה הפתרון.

חפש את המטמון חינוכי

משחק משימות חוויתי הוא דרך מאולה להעביר תכנים וערכים, מסגרות לימוד ומוסדות רבים משתמשים במטודיקה הזו כדי להתמיע ערכים שונים אצל המשתתפים, כך למשל, משחק משימות בשכונת מוסררה בירושלים, גם ילמד אתכם על הפנתרים השחורים, השד העדתי, שיקום שכונות, וגם הצצה אל המגוון העצום של העדות והסגנונות חיים בחברה הישראלית, חרדים, ערבים, אשכנזים, מזרחיים וכו’. תקשיבו למוריס ותלמדו.

YouTube video