האם סיור וירטואלי זה סיור עצמאי?

הרבה מבלבלים בין המושגים “סיור וירטואלי” למושג “סיור עצמאי” מסיבה מאוד ברורה, שנייהם חדשנים ויש סיכוי שאת המונח סיור וירטואלי שמעתם בפעם הראשונה בתקופת הקורונה, שנת 2020. בואו נעשה קצת סדר.

מה זה סיור וירטואלי?

סיור וירטואלי זה סיור שבו עוברים המשתתפים סימולציה שמנסה לדמות את התחושה של הדבר האמיתי, כלומר הסיור מתנהל במקום סטרילי, למשל, מול מסך בבית שלכם או באולם גדול ואתם רואים בתמונות וסרטונים את המקומות, הרבה משתמשים בסיורים וירטואלים כדי למכור בתים במקומות רחוקים, או סיורים וירטואלים במוזיאונים שונים בעולם. אם תכנסו לגוגל סטריט ויו )Google street view) , תוכלו לעשות בעצמכים סיור וירטואלי כמעט בכל מקום בעולם! דוגמה נוספת לסיור וירטואלי מעניין זה הסיור הוירטואלי במגדל דוד, שם כבר משתמשים בממשק ייעודי להמחיש את החוויה. היום, כמעט בכל אטרקציה משלבים את החוויה של מציאות מדומה, ובעזרת משקפיים מיוחדות ניתן להיכנס לתוך עולם וירטואלי עמוס בפרטים וכמעט להרגיש שאתם שם.

מה זה סיור עצמאי?

סיור עצמאי זה סיור שקורה באמת בשטח, בעבר וגם היום, המוצר שמספק את הסיור העצמאי הוא בדרך כלל ספר מדריך טיולים לאזור מסויים, למשל, ספר על סיורים עצמאיים בירושלים וכד’. המדריך טיולים עצמו לא באמת נמצא איתכם בשטח, אלה אתם מטיילים בעקבות ההמלצות והנסיון שלו. היום בעידן המודרני, הסיורים העצמאיים כמו עוד הרבה דברים אחרים מקבלים תוויסט ושדרוג ע”י הטכנולוגיה ומתחילות לצוץ פלטפורמות דיגיטאליות לסיורים עצמאיים, אפליקציות ואתרים מותאמים שמספקים קצת יותר ממה שספר יכול לספק, בעצם אפשר כלומר שהסיור העצמאי בטכנולוגי משלב חוזקות רבות מתוך הסיור הוירטואלי, למשל סיור וירטואלי בהר הבית יכול להיות מהסלון שלכם, אבל יכול להיות גם כסיור עצמאי אמיתי!

דוגמאות לסיורים וירטואלים

עכשיו כשאתם מבינים מה ההבדל בין סיור וירטואלי וסיור עצמאי, הנה כמה דוגמאות לסיורים עצמאיים שמשלבים את הייתרונות הוירטואלים של הוידאו והתמונות, עם ההדרכה והנסיון העמוק של המדריך המקומי.

ובינתיים, רוצים לבקר סה סגרדה פמיליה בברצלונה?