המלצה לסיור גרפיטי וירטואלי עצמאי

סיורי הגרפיטי ואמנות הרחוב הפכו לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות, מדובר בסיורים צבעוניים, שמחים ומעוררי מחשבה והשראה! בואו נבין קצת יותר על התופעה הזו של סיורי גרפיטי בתל אביב ובכלל בכל הארץ.

סיור גרפיטי מודרך או סיור וירטואלי עצמאי?

טוב, נתחיל בלהסביר רגע את ההבדל סיור מודרך רגיל לסיור עצמאי או סיור וירטואלי. את הסיור המודרך הקלאסי שבו אתם פוגשים את המדריך כולם מכירים, מצטופפים להם קבוצה של מטיילים בנקודת מפגש והמדריך או המדריכה מובילה אותם יחד מאתר לאתר, כשהם תלויים אחד בשני. לעומת זאת, בסיור גרפיטי עצמאי אתם יכולים לצאת לסיור בכל זמן שתרצו ועם מי שתרצו, אופציה מעולה לטיולים בימי הקורונה שאנו נמצאים בהם ממש עכשיו (ימי כתיבת הפוסט) כלומר, הסיור הוא רק עבורכם, את המדריך אתם פוגשים רק דרך המסך, נכון שהקשר האישי קצת נפגע אבל באותה הנשימה, תוכלו לדפדף או לדלג על מה שפחות מעניין אתכם ולהשקיע יותר זמן לחלקים שמעניינים אתכם בסיור.
את הסיור העצמאי אתם רוכשים באתר כמו כל מוצר אינטרנטי אחר, מייד אחרי הרכישה תיפתח לכם גישה ותוכלו להתחיל בסיור, לפרטים נוספים על איך עובד סיור עצמאי כנסו לפה.

למה בכלל סיור גרפיטי עצמאי

טוב, אחרי שהבנתם את ההבדלים בין סיור גרפיטי עצמאי, לסיור גרפיטי קלאסי, אני חושב שאתם צריכים לשאול את עצמיכם, מה חשוב לכם? מכיוון שבסיור גרפיטי אנחנו מתעסקים עם היצירות ו”מדברים אל הקירות” צריך לתת את הזמן לתובנות לשקוע, לפעמים רק אחרי התבוננות עמוקה ביצירה אפשר להבין אותה, כמובן שאוהבי הצילום יעדיפו גם את הסיור העצמאי, כי כך אפשר להעמיד חצובה ולפתוח סט צילום בין הסמטאות והמוסכים של פלורנטין או בגינת בן עטר מלאת הגרפיטי מבלי להרגיש שאתה “מעכב את הקבוצה” וכו’.

למי מתאים סיור גרפיטי עצמאי?

סיור גרפיטי עצמאי מתאים גם למבוגרים וגם לילדים, לא ילדים קטנים כי בכל זאת מדובר על יכולות הבנה מסויימות, אבל מכיוון שאנחנו מדברים על אומנות, גם ילדים יכולים להתחבר לרעיון, התכנים מובאים ברמה הכי גבוהה שיש ובצורה שדי פשוט להבין, דרך סרטונים וקטעי טקסט קצרים. עוד רגע תראו מה לומדים בסיור. ומה לגבי הטיימינג? אם תרצו לצאת לסיור גרפיטי היום, מחר או בכל זמן שתרצו, הסיור העצמאי הוא הפתרון שלכם.

מה לומדים בסיור גרפיטי בפלורנטין?

בסיור העצמאי אתם תכירו לעומק את האמנים והסיפורים שמאחורי היצירות, תבינו ממש, מה הטכניקות הקיימות ותוכלו כבר ממש לנתח את היצירות בעזרת הכלים שתקבלו מהמדריכה! כך שבסוף הסיור אתם אתם תהיו הרבה יותר חכמים ויהיה לכם מה להגיד על כל יצירת גרפיטי שתתקלו בה, גם בירושלים, גם בתל אביב ובכלל בעולם!

הנה דוגמה קטנה לסרטון הסבר מתוך הסיור גרפיטי העצמאי בפלורנטין:

YouTube video

מה ההבדל בין גרפיטי לאמנות רחוב?

מה ההבדל? תלוי את מי שואלים ומאיזו אג’נדה מסתכלים על זה. ריכזתי עבורכן את הגישות השונות. לבחירתכם:

  1. גרפיטי=גרפ=כתב: אם זה לא כתוב זה לא גרפיטי אלא אמנות רחוב. גרפיטי מתעסק עם מסרים כתובים ועם אותיות. יש שיאמרו שגרפיטי היא האמנות היחידה שעוד עוסקת בקליגרפיה, כלומר באמנות האות הכתובה, שעה שכולנו עברנו להקליד.
  2. TAG יש הטוענים שרק “טאגים” נחשבים לגרפיטי, וכל היתר ייחשבו לאמנות רחוב. טאג הוא שם רחוב, חתימה של האמן או של הצוות שלו. לעתים היא תיכתב ברישול ולעתים בהשקעה מרובה. על פי רוב קשה מאד להבין את הכתב ורק יודעי דבר ומביני עניין וסוד יוכלו לקרוא. מה עם כן המניע לכתיבתו? סימון טריטוריה? קריצה חברית? שינוי פני הרחוב? מלחמת אגו? (*כל התשובות נכונות)
  3. ספונטניות: המהדרין יאמרו שרק יציאה ספונטנית ללא כל תכנון ויצירה ברחוב שהיא בומינג- הפגזה נחשב לגרפיטי וכל היתר זו אבולוציה מצוייצת של סוף המאה ה20. שוין
  4. המידע מתוך הסיור גרפיטי של מיכל קרק

השימוש באפליקצייה לסיור עצמאי

ידוע שלהוריד אפליקציה זה קצת מסורבל לחלק מהאנשים, היום הטכנולוגיה מאפשרת לנו לייצר אתרים שהם “כמו אפליקציה”, כלומר אתם תקבלו את החוויה המלאה מבלי להוריד כל אפליקציה לנייד שלכם. אם תבחרו להוריד אפליקצייה, זו יכולה להיות אחת מהאפליקציות שגורמות לאמנות הרחוב להתעורר לחיים, כמו למשל בגלריה לאמנות שימושית, שם ממש תוכלו ליהנות מזה. ובקיצור, כדי לקבל את התכנים של הסיור העצמאי אין צורך ממש להוריד אפליקציה.

כמה עולה לארגן סיור גרפיטי לקבוצה? ומה אם יש לי תקציב נמוך?

באופן כללי, מדריך מומחה בתחום ספציפי יכול לעלות בין 1200-2500 ש”ח + מע”מ, תלוי במה אתם מקבלים בפועל, בשם של המדריך ועוד פרמטרים נוספים, אבל זה סדר הגודל של המחיר. אם אין לכם הרבה כסף לשלם מחיר כזה לסיור גרפיטי, תוכלו לקבל סיור גרפיטי ברמה הכי גבוהה שיש במחיר ממש זול, כסיור עצמאי! למשל, קבוצה של 20 איש, יכולה לרכוש 4-5 הרשאות ולצאת בעלות של כמה מאות שקלים בודדים (כולל מע”מ) לכל הסיור! ואחרי זה לחזור שוב פעם עם המשפחה. סיור עצמאי הוא פתרון מעולה לקבוצות שאין להם תקציב גבוהה לשלם עבור יום גיבוש, או שפרוט רוצים לשמור יותר תקציב למסעדה.

לסיכום – סיור גרפיטי עצמאי

כרגע יש באוויר סיור גרפיטי עצמאי בפלורנטין וסיור גרפיטי בתחנה המרכזית, הסיורים מושקעים מאוד ואנחנו ממליצים עלייהם מכל הלב, ומעבר לזה יש עוד הרבה אפשרויות אחרות לסיורים עצמאיים בתל אביב ובכלל.
שיהיה אחלה סיור, המדריכה ממתינה לכם בגינת הטרקטור 🙂